Artykuł sponsorowany

Jak często należy badać wzrok?

Jak często należy badać wzrok?

Dzisiejszy skomputeryzowany świat nie jest przyjacielem zdrowych oczu. Nieustannie emitowane niebieskie światło, migające ekrany, praca przed komputerem – to tylko niektóre czynniki, które powodują pogorszenie widzenia, już u młodych osób. Regularne badania profilaktyczne u lekarza specjalisty pozwalają odpowiednio wcześnie wykryć wszelkie wady i podjąć kroki zapobiegające ich pogłębianiu.

Jak często należy kontrolować wzrok u okulisty?

Częstotliwość wizyt u lekarza okulisty jest podyktowana indywidualnym stanem zdrowia każdego pacjenta, charakterem pracy oraz wynikami poprzednich badań. Osoby, które mają już zdiagnozowane wady wzroku lub są w grupie ryzyka zachorowania na jaskrę lub zaćmę powinny odwiedzać gabinet okulistyczny przynajmniej raz w roku.

Osoby dorosłe, przed 40 rokiem życia, pracujące przy komputerze lub w szkodliwych dla oczu warunkach, powinny poddawać się badaniom przynajmniej, co dwa lata. W przypadku zauważenia jakichkolwiek niepokojących objawów zalecane jest natychmiastowe udanie się do specjalisty. Po 40 roku życia oko jest coraz bardziej narażone na różnego rodzaju wady i choroby, w związku z tym, częstotliwość badań kontrolnych powinna wzrosnąć do jednego w roku.

Kiedy udać się do okulisty z dzieckiem?

O profilaktykę wzroku warto zadbać już od pierwszych miesięcy życia. U noworodków urodzonych przedwcześnie lub z niską masą, pierwsze badanie okulistyczne jest przeprowadzane jeszcze w szpitalu. U małych dzieci należy skonsultować ze specjalistą wszelkie niepokojące zmiany – m.in. ropienie oczu czy „uciekające” oko. Pierwsza zalecana wizyta kontrolna powinna odbyć się w chwili ukończenia przez malucha trzech lat. Następnie warto odwiedzać specjalistę przynajmniej raz w roku, w celu obserwacji przebiegu rozwoju oczu i wzroku.

Jak przebiega badanie wzroku?

Badanie wzroku w Centrum Okulistyki Agamed zawsze rozpoczyna się szczegółowym wywiadem z pacjentem. Następnie, w zależności od indywidualnych wskazań i potrzeb lekarz sprawdza ostrość widzenia z daleka i bliska, widzenie peryferyjne, obuoczne, prawidłową konwergencję i ruchy oczne. Czasem, za pomocą lampy szczelinowej i po zastosowaniu specjalnych kropli, ocenia struktury wewnątrz oka. W ramach badania okulista może także wykonać wziernikowanie oka.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.